Zoeken

Home  /  Leven  /  Burgerzaken  /  Verhuizen

Verhuizen

Stap 1: aangifte adresverandering bij de dienst Burgerzaken
Indien u verhuist, dient u zich aan te bieden bij de dienst Burgerzaken van uw nieuwe verblijfplaats om uw adresverandering aan te geven. U dient uw elektronische identiteitskaart (e-ID) mee te brengen. 

Of:  u kan uw adresverandering doorgeven via het digitaal loket.


Stap 2: vaststelling door de politie
De politie doet vervolgens de vaststelling van uw woonplaats.

Stap 3: aanbieden bij de dienst Burgerzaken
Daarna dient u zich binnen de vijftien dagen terug aan te bieden bij de dienst Burgerzaken met:
  • de identiteitskaarten (en pin-codes) van alle gezinsleden

Elektronische aangifte van verhuis

Aangifte via het digitaal loket


Infoavond voor nieuwe inwoners

Op geregelde tijdstippen organiseert de gemeente een bijeenkomst voor nieuwe inwoners. Op deze avond worden de gemeente en de gemeentelijke diensten voorgesteld, krijgt u praktische informatie, kunt u vragen stellen ...

Nieuwe inwoners worden persoonlijk uitgenodigd (schriftelijk) voor deze kennismakingsavond. Geïnteresseerden kunnen ook alvast contact opnemen met de dienst Communicatie, e-mail: communicatie@depinte.be. U kunt eveneens bij deze dienst terecht voor algemene wegwijsinformatie.

reserveren-online-2021-IyHWO1